Wednesday, December 5, 2012

Tuhan, hari ini aku berdosa lagi.

Assalamualaikum warahmatullahiwabarakatuh.



Tuhan,
Sebelum ini jika aku berbuat dosa,
Aku hanya tahu dosa itu akan dihisab di sana,
Membiarkannya menggunung tinggi tak terkira,
Dan terus dengan dunia.

Tuhan,
Sebelum ini jika aku berbuat dosa,
Walau kesal itu tiba,
Tetapi beransur pudar bila aku lupa,
Seolah telah diampuni dosa yang ada.

Tuhan,
Seringkali ghaflah membelenggu diri ini,
Seringkali aku memungkiri janji,
Janji untuk taat mengabdi diri,
Walau ku tahu balasan Syurga-Mu yang menanti.

Tuhan,
Jauhkan diri ini dari penyakit wahan,
Tetapkan hati ini di landasan Iman,
Jangan Engkau palingkan diri ini kepada keduniaan,
Setelah Engkau tunjuki jalan kebenaran.


Tuhan...


Ampuni hamba-Mu yang hina ini,
Untuk kesekian kali,
Kerana memungkiri janji kepada-Mu lagi,
Kerana hari ini aku.. berdosa lagi.









No comments:

Post a Comment